Školski sustav – poboljšanje
Školski
sustav – poboljšanje
Korijeni učenja su gorki, a plodovi slatki. – Aristotel
Učenje ne mora i ne treba biti gorak i težak proces. Trebao bi biti
zanimljiv. Smatram da je školstvu potrebna nova reforma. Za početak bih se
dotaknula osnovne škole. Tijekom prvog i drugog razreda ne bi se trebalo
ocjenjivati. Na testovima bi trebali postojati prolazak i pad, a oni koji ne
prođu, idu na dodatne sate. Također sam za manje domaćih zadaća jer bi se djeca
vikendom trebala odmarati te se družiti s obitelji i prijateljima. Smatram da ima
previše knjiga; sasvim je nepotrebno imati udžbenik, zbirku, radnu bilježnicu i
običnu bilježnicu. Time dobivamo teške torbe za djecu koja su u razvoju. Nismo
se bez razloga razvili od pogrbljenih majmuna, samo da bismo se vratili na
njih. Kvantiteta ne označava kvalitetu. Više knjiga, zadaće i sati ne znači da
će učenici biti bolji. Nekada je manje – više. Na primjer, školski sustav
skandinavskih zemalja. To su naprednije i razvijenije zemlje, pa bismo se
trebali ugledati na njih. Djeca su u školi nekoliko sati, ponekad imaju zadaću te
imaju bolji prosjek što pokazuje da je to bolji način rada. Zakonom bih
zabranila 7. i 8. sat. To je previše vremena da bi ih djeca provela na jednom
mjestu i ostala koncentrirana. Ne možete očekivati volju za rad i strpljenje
kad smo u školi od 8 do 15 sati ili od 13 do 20 sati. Sve usmene provjere trebale bi se najaviti. Također
bi se trebale uvesti dvije isprike u godini iz svakog predmeta zato što se
svakom može dogoditi da zaboravi ili ne stigne naučiti za usmenu provjeru
znanja. Uvela bih provjeravanje znanja profesora svakih deset godina. Neki samo
čitaju s papira i diktiraju, a zapravo to ne bi znali kad biste ih pitali.
Istovremeno očekuju da mi znamo. Nadalje predlažem uvođenje provjeravanja
psihičkog stanja profesora. Za kraj bih dodala da je glupost da mi moramo
pitati za odlazak na WC. To je osnovna ljudska potreba i za nju ne bih trebala
dobiti odobrenje. Odgovor ovisi o raspoloženju profesora, što nije pošteno. Ako
oni žele na WC, samo će otići i to je u redu, no tražimo ravnopravnost. Na
primjer, na fakultetu će se studenti samo ustati i otići u tišini, a mi moramo
pitati za dozvolu. Zašto? Samo zato što smo nekoliko godina mlađi odnosno
maloljetni. Za daljnji napredak i poboljšanje potrebne su PROMJENE.
Antonija Novak, 2.C