Školski sustav – poboljšanje

 

Školski sustav – poboljšanje

 

Korijeni učenja su gorki, a plodovi slatki. – Aristotel  

Učenje ne mora i ne treba biti gorak i težak proces. Trebao bi biti zanimljiv. Smatram da je školstvu potrebna nova reforma. Za početak bih se dotaknula osnovne škole. Tijekom prvog i drugog razreda ne bi se trebalo ocjenjivati. Na testovima bi trebali postojati prolazak i pad, a oni koji ne prođu, idu na dodatne sate. Također sam za manje domaćih zadaća jer bi se djeca vikendom trebala odmarati te se družiti s obitelji i prijateljima. Smatram da ima previše knjiga; sasvim je nepotrebno imati udžbenik, zbirku, radnu bilježnicu i običnu bilježnicu. Time dobivamo teške torbe za djecu koja su u razvoju. Nismo se bez razloga razvili od pogrbljenih majmuna, samo da bismo se vratili na njih. Kvantiteta ne označava kvalitetu. Više knjiga, zadaće i sati ne znači da će učenici biti bolji. Nekada je manje – više. Na primjer, školski sustav skandinavskih zemalja. To su naprednije i razvijenije zemlje, pa bismo se trebali ugledati na njih. Djeca su u školi nekoliko sati, ponekad imaju zadaću te imaju bolji prosjek što pokazuje da je to bolji način rada. Zakonom bih zabranila 7. i 8. sat. To je previše vremena da bi ih djeca provela na jednom mjestu i ostala koncentrirana. Ne možete očekivati volju za rad i strpljenje kad smo u školi od 8 do 15 sati ili od 13 do 20 sati.  Sve usmene provjere trebale bi se najaviti. Također bi se trebale uvesti dvije isprike u godini iz svakog predmeta zato što se svakom može dogoditi da zaboravi ili ne stigne naučiti za usmenu provjeru znanja. Uvela bih provjeravanje znanja profesora svakih deset godina. Neki samo čitaju s papira i diktiraju, a zapravo to ne bi znali kad biste ih pitali. Istovremeno očekuju da mi znamo. Nadalje predlažem uvođenje provjeravanja psihičkog stanja profesora. Za kraj bih dodala da je glupost da mi moramo pitati za odlazak na WC. To je osnovna ljudska potreba i za nju ne bih trebala dobiti odobrenje. Odgovor ovisi o raspoloženju profesora, što nije pošteno. Ako oni žele na WC, samo će otići i to je u redu, no tražimo ravnopravnost. Na primjer, na fakultetu će se studenti samo ustati i otići u tišini, a mi moramo pitati za dozvolu. Zašto? Samo zato što smo nekoliko godina mlađi odnosno maloljetni. Za daljnji napredak i poboljšanje potrebne su PROMJENE. 

Antonija Novak, 2.C






Popularni postovi s ovog bloga

Pismo svima koji su me vrijeđali